kitapoku.com.tr

İnternet üzerinden Online Kitap Okuma Siteniz

KitapOku Uygulama ve Teknolojik Altyapı Geliştirme Projesi

KitapOku

ID: 3344

Özet

KitapOku, öncelikle ön okul ve ilkokul çağındaki çocuklara (K-4) okumayı sevdirmek, okumayı öğrenmelerini ve geliştirmelerini, okuduklarını anlamalarını sağlamaya yarayacak bir uygulama geliştirme altyapısı projesidir. Kitapoku, içeriğinde bulunan kitapları çocuklara kelimelerin altını çizerek veya ışıkla vurgulayarak (highlight) okuyacak, çocukların kitapları kendilerinin okumasını sağlayacak, kitap sonlarında okudukları kitaplarla ilgili basit sorular içererek çocuklarının okuduklarını anlamasını pekiştirecek bir uygulama olacaktır. Veliler ve özellikle öğretmenler çocukların okuma istatistiklerini takip edebilecekler ve onlara kitap önerileri yapabilecekler, mesaj gönderebileceklerdir. Çocukları daha da tevsik etmek amacıyla, kitap okudukça puan kazanabilmeleri, kazandıkları puanları uygulama içerisindeki eğlenceli-öğretici oyunlar veya diğer uygulamalarda kullanabilmesi de hedeflenecektir. Kitapoku, daha iyi bir yarın için okumayı ve e-öğrenmeyi çocuklara sevdirmeyi amaçlamaktadır.

 

Proje Hangi Sorunlara Çözüm Üretiyor?

Girişimci olan ben eşimin görevi sebebi ile eşim ve oğlumla iki yıla yakın bir süre ABD'de yaşadım ve Haziran 2017'de Türkiye'ye döndüm. Bu esnada oğlum ilkokul 1. ve 2. sınıfı ABD'de okudu. Bu esnada hem oğlumun normal okul eğitimi ile yakından ilgilenirken hem de geri döneceğimiz için oğluma Türkçe, Matematik (Türkçe olarak) ve Hayat Bilgisi (Türkçe olarak) çalıştırdım. Bu çalışmalar sırasında İngilizce destek derleri de gören oğlumun okulunun sağladığı kaynakları inceleme fırsatı buldum ve Türkçe çalışmalarımıza yardımcı olması açısından benzer kaynakları Türkçe için aradım ancak ne yazık ki bulamadım. Bu sonuç da bende, o zaman neden ben bir proje ile bu kaynakları hatta daha iyisini Türkçe için bizzat yapmayayım sorusuna ve bu girişim fikrine yol açtı. Bu proje Türkçe öğrenen, öğrenmek isteyen veya Türkçe'sini aşamalı olarak ilerletmek isteyen çocuklar başta olmak üzere her kesimden adaya hitap edecektir. Anne, babalar, veliler ve öğretmenler için de çocuklarının bilgisayar, tablet veya telefonlarından sadece oyun oynamak yerine  kitap okumalarını ve okumayı sevmelerini, okuma alışkanlığı geliştirmelerini ve ilerletmelerini ve bu gelişimi takip etmelerini ve çocukların gelişmelerine yardım etmelerini sağlayacak faydalı bir uygulama olacaktır.

 

Bu problemi en çok kim yaşıyor?

Bu problemi Türkçe okuma yazma öğrenmeye ve okuma-anlamasını geliştirmeye çalışan ön-okuldan (pre-k) ilkokul son sınıfa (4) kadar bütün çocuklar, hatta orta okuldaki (4-8) çocukların bir kısmı ile yabancı ülkelerde çocuklarına Türkçe öğretmek veya çocuklarının Türkçe okumasını geliştirmek isteyen veliler ve çocukları ve Türkçe öğrenmek isteyen büyükler yaşamaktadır.

Problem ne kadar kritik?

Günümüzdeki temel eğitimdeki en büyük sorunlardan birinin çocukların okumayı sevmesi ve okuma alışkanlığı kazanması olduğunu düşünürsek hem çocuklar hem de hepimizin yarınları için bu problemin oldukça kritik olduğunu değerlendirmekyim. Ne yazık ki gelişen teknoloji ile birlikte çocuklar bilgisayar, tablet ve telefonlarda oyun oynamayı, videolar izlemeyi okumaya tercih etmekteler. Aslında bu durum da çocuk olduğunuzu düşünürseniz oldukça doğal. Dolayısı ile gene teknolojiyi kullanarak eğlenceli ve kolay bir biçimde kitap okuma alışkanlığı kazandırmak hem çocuklar hem de büyükler için bir çok fayda sağlayacaktır. Teknik ağırlıklı olan STEM (Science Technology Engineering Math) eğitiminin yerine artık sanat ve tasarımı da içeren STEAM (A - Art & Design) ve hatta bütün bunları  yapabilmesi için ana unsur olan okumayı da içeren STREAM (R - Reading) modelleri yabancı ülkelerde oldukça yaygınlaşmaktadır. Aynısı ve daha iyisinin Türkçe için de yapılması kanımca oldukça kritiktir. 

Neden bu fikir üzerinde çalışmaya karar verdiniz?

Projenin çözüm ürettiği sorunlar ve kritikliği alanlarında belirttiğim gibi ABD'de yaşarken ilkokul 1. ve 2. sınıfı orada okuyan oğluma hem normal okul eğitiminde destek verirken hem de Türkiye'ye dönüşte çok zorlanmasın diye Türkçe, Matematik (Türkçe olarak) ve Hayat Bilgisi (Türkçe olarak) çalıştırdım. Bu çalışmalar sırasında İngilizce destek dersleri de gören oğlumun okulunun sağladığı kaynakları inceleme fırsatı buldum ve Türkçe çalışmalarımıza yardımcı olması açısından benzer kaynakları Türkçe için aradım ancak ne yazık ki bulamadım. Bu sonuç da bende, o zaman neden ben bir proje ile bu kaynakları hatta daha iyisini Türkçe için bizzat yapmayayım sorusuna ve bu girişim fikrine yol açtı. Biraz araştırınca da sadece Türkiye'de yaklaşık 6 milyondan fazla ilkokul (ön-okul, ana sınıfı, ilkokul 1-2-3-4) öğrencisi olduğunu ve bu girişim fikrini ticari olarak ele aldığımda pazarın da (İlave yurt dışı pazarı da düşünürsek) küçümsenemeyecek kadar iyi olduğunu fark ettim. Bütün bunlar bu fikrin hem iyi bir amaca hizmet etmesi, hem teknolojik olması hem de ticari olarak iyi bir fırsat yaratması beni bu konu üzerinde çalışmaya sevk etti.

Projenizin getirdiği teknolojik yenilik nedir?

Projenin benzerleri İngilizce ve İspanyolca için mevcuttur, ancak Türkçe için bir benzeri bulunamamıştır. Bu sayede teknolojik olarak pazarda ilk yer alacak ürün olması amaçlanmaktadır. Projenin yapılabilmesi için gerekli teknolojik altyapının yeterli olduğu değerlendirilmektedir, fakat KitapOku ile sadece bir uygulama geliştirilmesi değil aşamalı okumayı sağlayacak ve bunu takip edecek uygulama geliştirme altyapısının da prototip olarak geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu altyapı kullanılarak ilerideki aşamalarda Türkçe olarak Matematik, Hayat Bilgisi ve diğer konularda da benzer ürün türevleri ortaya çıkarılabilecektir.

Projenizle aynı pazarda olan ürünler-hizmetler nelerdir?

KitapOku'nun benzerleri İngilizce olarak MyOn ve Tumblebooks ürünlerinde; hem İngilizce hem İspanyolca olarak Raz-Kids ürünlerinde bulunmaktadır. Ancak bu uygulamaların Türkçe içerikli versiyonları yoktur. Türkiye'de Vitamin isimli ürünün Kayıp Sesler Ülkesi uygulaması benzer olabilecek olarak değerlendirilse bile bu uygulama okuma öğretmeyi amaçlarken, KitapOku çocukların kitap okumalarına yönelik olarak bu üründen farklılaşmaktadır. 

Çözümünüzü özgün ve özel kılan nedir? Kullanıcı neden sizi seçmeli?

KitapOku'nun benzeri Türkçe içerikli ve Türkçe kitaplar barındıran bir şekilde bilindiği kadarı ile yoktur. Bu durumun pazarda ilk olma (first-to-market) ve tercih edilme açısından oldukça büyük avantaj sağlayacağı değerlendirilmektedir. Ayrıca öğrencilerini takip edebilecek olan birçok öğretmenin yanı sıra anne, baba ve velilerin, çocuklarına kitap okuyan, bilgilendiren ve onların kitap okumasını sağlayan faydalı bir uygulamayı oyunlara ve videolara tercih edeceği varsayılmaktadır.

Projenizin hayata geçme ve ticarileşme planını nedir?

Halihazırda gereksinim belirlemeleri yapılmaya devam edilen projenin desteğin alınmasından sonra gereksinimlerin toplanmasına ve analizlerine bir süre daha devam edilecek ve bunun ile ilgili çeşitli okullarla, öğretmenlerle ve kurumlarla görüşülecek olup, proje süre ve bütçe kısıtları da gözetilerek ilk versiyon gereksinimlere karar verildikten sonra bir sistem tasarımı ve mümkün oldukça hızlı bir taslak prototip geliştirilecek olup potansiyel müşteriler ve kullanıcıların geri beslemelerini almak üzere kullanılacaktır. Destek kapsamındaki kısım sonunda nihai ürüne yakın çalışan bir prototip yapılması ve eş zamanlı olarak bu ürünün hem kurumsal müşterilere hem de bireysel müşterilere pazarlanması amaçlanmaktadır.  

Projenizin gelir modelini paylaşınız.

Türkiye'de ön okul, ana sınıfı ve ilkokul 1,2,3,4. sınıflarda okuyan 6 milyondan fazla öğrenci ve bu öğrencilerin devam ettiği bir çok özel okul ve devlet okulu bulunmaktadır. Bazı özel okullar benzer programları İngilizce olarak kullanmaktadırlar. Bu okullara Türkçe için KitapOku pazarlanabilecektir. Bireysele göre avantajlı olması planlanan kurumsal satış hedefine ilaveten bireysel olarak toplam öğrenci sayısının sadece %10'una hitap edebilecek uygun fiyatlı (Fiyatlama stratejisi daha sonra ayrıca çalışılacaktır) bir ürünün 500.000 adet potansiyel alıcısı olabileceği değerlendirilmektedir. Uygulama içi reklam bir kazanç alternatifi olarak görülse bile ilk aşamada eğitim ağırlıklı olan bu üründe tercih edilmesi çok düşünülmemektedir. Gerek kitaplar gerek seslendirmeler gerekse diğer içerik sağlayıcılarla da telif hakları ve kar paylaşımı dahil bir çok ticari modelde anlaşmalar veya uzlaşmalar yapılabilecektir.

Projenizle ilgili demo video URL adresini ekleyin (opsiyonlu)

.

NEREDEN ÇIKTI ???...

Kitap Oku Fikri Nereden Çıktı ?

 

 

Ben bir buçuk, iki yıla yakın bir süre ABD'de yaşadım. Oğlum ilkokul 1. ve 2. sınıfı ABD'de okudu. Bu esnada hem oğlumun normal okul eğitimi ile yakından ilgilenirken hem de geri döneceğimiz için oğluma Türkçe, Matematik (Türkçe olarak) ve Hayat Bilgisi (Türkçe olarak) çalıştırdım. Bu çalışmalar sırasında Türkçe çalışmalarımıza yardımcı olması açısından zevkle kendi başına Türkçe kitap okuyabilmesi ve öğrenebilmesi için internette oldukça uzun bir süre bir uygulama aradım ancak ne yazık ki bulamadım. Bu da bende bu fikrin oluşmasına sebep oldu. Bu uygulama, Türkçe öğrenen, öğrenmek isteyen veya Türkçe' sini aşamalı olarak ilerletmek isteyen çocuklar başta olmak üzere her kesimden adaya hitap edecektir. Anne, babalar, veliler ve öğretmenler için de çocuklarının bilgisayar, tablet veya telefonlarından sadece oyun oynamak yerine kitap okumalarını ve okumayı sevmelerini, okuma alışkanlığı geliştirmelerini ve ilerletmelerini ve bu gelişimi takip etmelerini ve çocukların gelişmelerine yardım etmelerini sağlayacak faydalı bir uygulama olacaktır.

Türkçe okuma yazma öğrenmeye ve okuma-anlamasını geliştirmeye çalışan ön-okuldan ilkokul son sınıfa (4. Sınıf) kadar bütün çocuklar, hatta ortaokuldaki (4-8. Sınıflar) çocukların bir kısmı ile yabancı ülkelerde çocuklarına Türkçe öğretmek veya çocuklarının Türkçe okumasını geliştirmek isteyen veliler ve çocukları ve Türkçe öğrenmek isteyen büyükler kitaplara erişimde veya okuma anlama konusunda sıkıntı yaşayabilmektedir. Türkçe Kitap Oku, hem önce kitapları kelime kelime göstererek (kelimelerin ve metnin üzerini renkli olarak vurgulayarak) düzgün bir Türkçe telaffuz ve tonlama ile okuyacak ve böylece doğru okunuşu gösterecek hem de sonrasında kişilerin kitapları kendilerinin okumasını sağlayacak ve basitten başlayarak ilerledikçe seviyeli olarak zora doğru giden kitaplar içerecek ve bunlar hakkında sorular sorarak okuduklarını anlamalarını pekiştirecektir.

 

Hasan ÇİTÇİ

Hasan ÇİTÇİ

Birgün Herkes Heryerde Kitap Okuyabilecek

Tarihimiz

Ben bir buçuk, iki yıla yakın bir süre ABD'de yaşadım. Oğlum ilkokul 1. ve 2. sınıfı ABD'de okudu. Bu esnada hem oğlumun normal okul eğitimi ile yakından ilgilenirken hem de geri döneceğimiz için oğluma Türkçe, Matematik (Türkçe olarak) ve Hayat Bilgisi (Türkçe olarak) çalıştırdım. Bu çalışmalar sırasında Türkçe çalışmalarımıza yardımcı olması açısından zevkle kendi başına Türkçe kitap okuyabilmesi ve öğrenebilmesi için internette oldukça uzun bir süre bir uygulama aradım ancak ne yazık ki bulamadım. Bu da bende bu fikrin oluşmasına sebep oldu. Bu uygulamğrenen, öğrenmek isteyen veya Türkçe' sini aşamalı olarak ilerletmek isteyen çocuklar başta olmak üzere her kesimden adaya hitap edecektir. Anne, babalar, veliler ve öğretmenler için de çocuklarının bilgisayar, tablet veya telefonlarından sadece oyun oynamak yerine kitap okumalarını ve okumayı sevmelerini, okuma alışkanlığı geliştirmelerini ve ilerletmelerini ve bu gelişimi takip etmelerini ve çocukların gelişmelerine yardım etmelerini sağlayacak faydalı bir uygulama olacaktır. 

 

Türkçe okuma yazma öğrenmeye ve okuma-anlamasını geliştirmeye çalışan ön-okuldan ilkokul son sınıfa (4. Sınıf) kadar bütün çocuklar, hatta ortaokuldaki (4-8. Sınıflar) çocukların bir kısmı ile yabancı ülkelerde çocuklarına Türkçe öğretmek veya çocuklarının Türkçe okumasını geliştirmek isteyen veliler ve çocukları ve Türkçe öğrenmek isteyen büyükler kitaplara erişimde veya okuma anlama konusunda sıkıntı yaşayabilmektedir. Türkçe Kitap Oku, hem önce kitapları kelime kelime göstererek (kelimelerin ve metnin üzerini renkli olarak vurgulayarak) düzgün bir Türkçe telaffuz ve tonlama ile okuyacak ve böylece doğru okunuşu gösterecek hem de sonrasında kişilerin kitapları kendilerinin okumasını sağlayacak ve basitten başlayarak ilerledikçe seviyeli olarak zora doğru giden kitaplar içerecek ve bunlar hakkında sorular sorarak okuduklarını anlamalarını pekiştirecektir.

 

Hasan ÇİTÇİ

Yeni Kitaplar ve Anlaşmalar Gelecek

İletişim

hcitci@gmail.com
+90 532 684 23 26

Şirketimizle...

Abone Ol